Buletin Info
LA MULTI ANI 2018!

Va dorim Un An Nou impodobit cu bucurii, sanatate si reusite pe toate planurile!

 
Şedinţa Comisiei de Atestare luna ianuarie 2018

Şedinţa Comisiei de Atestare va avea loc la sediul ASFOR din Bucureşti în data de 17-18 ianuarie 2018.

Cu minimum două zile lucrătoare înainte de data programării şedinţei Comisiei vor avea loc procedurile de inventariere a dosarelor de către secretariatul Comisiei, respectiv a dosarelor cu documentele prezentate de operatorii economici în vederea atestării/reatestării, completarea şi însuşirea unei fişe cu documentele din fiecare dosar, precum şi întocmirea propunerii către Comisie a analizării dosarelor complete şi a respingerii dosarelor incomplete.

 
Ziua Forestierului, Zizin, Braşov, 29 Septembrie 2017

Asociaţia Forestierilor din România - ASFOR, împreună cu Federaţia Sindicatelor Libere din Industria Lemnului - FSLIL şi în colaborare cu DLG InterMarketing şi DLG International, organizează festivităţile prilejuite de Ziua Forestierului, ediţia 2017.

Citeşte mai departe...
 
BIFE-SIM, Ediţia a XXVI-a, 13-17 septembrie 2017, ROMEXPO

Romexpo, în parteneriat strategic cu Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România (APMR) şi CCIR organizează, în perioada 13-17 septembrie 2017, cea de-a XXVI-a ediţie a BIFE-SIM – Târg internaţional de mobilă, echipamente şi accesorii.

Standul ASFOR poate fi vizitat în cadrul pavilionului C6. Vă aşteptăm!

Citeşte mai departe...
 
Dezbatere pe tema Periodicelor Forestiere din România, Septembrie 2017

Vă informăm că, în cursul lunii septembrie 2017, Secția de silvicultură a Academiei de Științe Agricole și Silvice ”Gheorghe Ionescu-Șișești” va organiza o dezbatere pe tema ”PERIODICELE FORESTIERE ROMÂNEȘTI: TRECUT, PREZENT ȘI VIITOR”.

Citeşte mai departe...
 

Scrisoare Prim Ministru-Legea 171/2010

 

BRAȘOV | 12.08.2016

CĂTRE GUVERNUL ROMÂNIEI,

DOMNULUI DACIAN CIOLOȘ – PRIM – MINISTRUL ROMÂNIEI,

STIMATE DOMNULE PRIM – MINISTRU,

ASOCIAȚIA FORESTIERILOR DIN ROMÂNIA – ASFOR, organizație patronală și profesională a agenților economici din exploatarea forestieră și industrializarea lemnului, având în vedere promovarea de către MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ȘI PĂDURILOR a unei ORDONANȚE DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice, vă supunem atenției următoarele observații:

NOTA DE FUNDAMENTARE a actului normativ enumeră o serie de argumente pentru a motiva necesitatea emiterii unei ORDONANȚE DE URGENȚĂ, argumente ce nu sunt în totalitate conforme cu realitatea.

Cu toate că în anul 2015 Comisia Europeană a transmis o scrisoare de punere în întârziere către autoritățile române în care se specifică faptul că România nu și-a îndeplinit unele obligații prevăzute atât de Regulamentul UE nr. 995/2010, cât și unele obligații prevăzute de Regulamentul CE nr. 2173/2005 (Regulamentul FLEGT) – obligații ce se referă printre altele la implementarea în legislația națională a unui regim de sancțiuni proporționale și disuasive pentru încălcarea prevederilor celor două Regulamente – Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a emis și publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 379/29.05.2015 Metodologia de exercitare a atribuțiilor de control prevăzute la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 688/2011 privind desemnarea autorității competente pentru aplicarea Regulamentului UE nr. 995/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligațiilor care revin operatorilor care introduc pe piață lemn și produse din lemn din 14.05.2015, act normativ ce reglementează în legislația națională obligațiile stabilite prin legislația europeană.

 

 

Se susține că trebuie instituite urgent sancțiuni privitoare la trasabilitate materialelor lemnoase și utilizarea sistemului SUMAL, cu toate că regimul juridic privind proveniența, circulația și comercializarea masei lemnoase, inclusiv utilizarea sistemului SUMAL și sancțiunile aferente acestui domeniu sunt extensiv reglementate prin Hotărârea nr. 470/2014 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi a unor măsuri de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn.

Pentru a evidenția amploarea tăierilor ilegale se precizează că în datele puse la dispoziție de către Institutul de Cercetări și Amenajări Silvice București – Serviciul Inventarul Forestier Național, volumul de lemn recoltat în perioada 2008 -2014 din păduri este estimat la o medie e 26,69 milioane mc pe an. Din datele puse la dispoziție de către Institutul Național de Statistică reiese cu claritate faptul că volumul autorizat și recoltat în perioada 2008 – 2014 este de aproximativ 17,9 milioane mc pe an. Se presupune că diferența dintre cele două cifre constituie masă lemnoasă recoltată ilegal.

Serviciul Inventarul Forestier Național din cadrul ICAS întocmește Inventarul forestier național (IFN), care este principalul instrument de evaluare a resurselor forestiere dintr-o țară. El are ca sarcină principală desfășurarea la nivel național a activităților de colectare, gestionare şi analiză a informațiilor privind resursele forestiere, de a publica rezultatele analizelor respective şi de a întocmi studii/scenarii privind dezvoltarea sectorului forestier care să fie utilizate, cu precădere, în procesele de elaborare a politicii forestiere şi de cooperare inter-sectorială.

Conform metodologiei naționale și europene în cadrul Inventarului Forestier Național se inventariază atât fondul forestier național, cât și vegetație forestieră din afara fondului forestier național. Din acest motiv, va exista mereu o diferență justificată legal dintre valorile publicate în IFN și cele puse la dispoziție de INS, ce se fundamentează doar pe datele din exploatarea vegetației forestiere din fondul forestier național.

Astfel, utilizarea spre comparație a celor două surse de informații se face cu rea credință, acestea prezentând seturi de date diferite. Mai mult, metodologia IFN nu permite stabilirea nivelului volumului exploatat la nivel național, fiind o cercetare statistică – pe când datele furnizate de INS se fundamentează pe date certe, declarate de agenții economici.

Considerăm că promovarea ORDONANȚEI DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice se face lipsit de transparență. Deși mai mult de o treime din actul normativ reglementează sancțiuni al căror subiect sunt agenții economici din domeniul exploatării și industrializării lemnului, acesta nu a fost dezbătut în cadrul procesului de consultare al organizațiilor neguvernamentale relevante cu reprezentantul agenților economici - ASOCIAȚIA FORESTIERILOR DIN ROMÂNIA – ASFOR și nici nu a fost publicat pe site-ul MMAP spre dezbatere publică.

 

 
Translate



Breasla Forestierilor din Romania

TE ASTEAPTA !

VINO IN ASOCIATIA NOASTRA

DEVII MEMBRU ASFOR.

La noi vei gasi:

  • Sustinere si reprezentare

  • Sprijin in vederea atestarii

  • Ajutor profesional si colegial

  • Intermediere in parteneriate

  • Colaborari

  • Sprijin pentru targuri si expozitii

  • Servicii de consultanta

ESTE MOMENTUL SA FACI

PARTE DIN

FAMILIA FORESTIERILOR

Avem 14 vizitatori online